Kā izvairīties no traumām sportošanas laikā

Kā izvairīties no traumām sportošanas laikā

Traumatisms sportošanas laikā ir samērā augsts – gan profesionāļiem, gan cilvēkiem, kuriem sports ir hobijs un daļa no veselīga dzīvesveida. Traumu iespējamību var mazināt, ja ievēro dažus būtiskus nosacījumus.

Piemērots aprīkojums un pareizi izvēlēti apavi sportam

Katram sporta veidam ir nepieciešams savs aprīkojums, tas jāizvēlas kvalitatīvs un bez bojājumiem. Tāpat vienmēr jāizvēlas katram sporta veidam piemēroti apavi, kurus labāk iegādāties profesionālā sporta preču veikalā. Tieši nepareizi apavi ir viens no iemesliem, kāpēc sāk sāpēt kājas, kāpēc tiek gūtas potīšu un ceļu traumas, jo pēdas nav stabilas.

Jāizmanto aizsardzības līdzekļi

Ja jūsu izvēlētais sporta veids paredz, ka jāizmanto kādi aizsardzības līdzekļi, tad to nekādā gadījumā nedrīkst ignorēt. Piemēram, ļoti daudzi pieaugušie grēko ar to, ka brauc ar velosipēdu, neizmantojot aizsargķiveri. Tāpat arī jaunieši skrituļo, brauc ar skeitbordu, neizmantojot aizsargekipējumu.

Vienmēr iesildies!

Pareiza iesildīšanās pirms slodzes ir ļoti būtiska, lai izvairītos no locītavu, muskuļu un saišu traumām. Iesildīšanās vingrinājumus var apgūt gan trenera vadībā, gan atrast internetā, kur būs pieejami pamācoši video materiāli, ko sagatavojuši savas jomas speciālisti.

Pieradini ķermeni pie slodzes pakāpeniski

Cilvēks, kurš līdz šim nav ar sportu nodarbojies, nevar pēkšņi pieteikties un skriet maratonu. Pie slodzes ķermenis ir jāradina pakāpeniski, ik pa laikam to palielinot. Sākot, piemēram, skriet, var sākt ar vienu kilometru lēnā tempā. Pēc nedēļas vai divām jau var skriet divus kilometrus. Nevajag darīt pāri ķermenim, bet gan palīdzēt tam iemīlēt sportu. Tāpat pirms nopietniem treniņiem vispirms ir jānostiprina dziļā muskulatūra. Vislabāk sportot sākt trenera vadībā. Vēlāk, kad apgūti pamati, var darboties patstāvīgi.

Jāapmeklē fizioterapeits

Ja sportošanas laikā kaut kur sāp, velk, ja ir sāpes mugurā, locītavās, tad to nedrīkst atstāt bez ievērības. Iespējams, kaut ko darāt nepareizi. Varbūt ir kāda fiziska problēma, kas jārisina. Tādos gadījumos var palīdzēt fizioterapeits, kurš gan palīdz pēc sporta traumām. Fizioterapeits arī iemācīs noderīgus vingrojumus tiem, kuri veselības problēmu dēļ nedrīkt veikt lielu slodzi.